De ce protestăm noi, diaspora?

Ceea ce părea o glumă sau un fel de fake news, a devenit realitate. În urma cu mai bine de-o lună am citit o știre pe Facebook în care eram anunțați că noi diaspora, vom protesta. Am zis că e o glumă proastă, însă nu realizam atunci că acea știre era mai mult de atât! În  10 August, acel fake news s-a dovedit a fi un real news! Peste 100.000 de mii de români au poposit în  Piața Victoriei, pentru a protesta!

Însă întrebarea ce și-o pune românul din țară este aceasta: de ce protestează diaspora? Și de ce acum?

Mulți au impresia ca dacă românul e plecat peste hotare, își uită țara lui mioritică, si se „convertește” la viața occidentală. Uită de toți, se arde în figuri și fițe de Torino sau Londra, uită sa vorbească românește si face spesa la negozzio, în loc de cumpărături.
Poate că unii sunt așa…dar nu toți! Mulți dintre noi, nu am uitat de unde am plecat ci din contră, ne este dor de plaiurile mioritice! 

Chiar dacă suntem aici de ani de zile, si ne place viața de occident, trăim ca români printre italieni, francezi sau spanioli.
Nu îmi este rușine sa le spun colegilor italieni ca îmi iubesc cultura si tradiția! Ca la noi Paștele e cu o săptămana după, ca mâncăm sarmale si ca Duminica e sfânta zi a Domnului! Ca suntem un popor cu multă istorie, bogat in cultură si în resurse naturale! Colegilor mei le spun că in casa mea se vorbește românește si copilului meu ii transmit o cultura românească!
Surprinzător, majoritatea colegilor mei mă respectă pentru aceasta! 
Au înțeles ca am plecat din țară mea pentru problemele politice ce produc probleme grave economice si nicidecum nu am plecat din țărișoara mea pentru că am renegat-o. Nu-mi reneg țara, pentru ar trebui sa ma reneg pe mine însumi!

10 ani de zile am trăit mereu cu gândul la momentul când ne vom întoarce acasă! Chiar daca m-am adaptat aici, si îmi place viața si condițiile oferite in occident, românului din mine ii este mereu dor de casa. Mi-am făcut casa in România, si am investit 8 ani de munca in ea. Ne gândim sa ne transferăm contribuțiile la stat in România pentru o posibilă viitoare pensie in țara noastră. Totul este legat de glia noastră strămoșeasca! Românul adevarat nu și-a uitat originile, oricât de bine i-ar merge aici!

Da, în occident sunt condiții de viață mai 
bune. Muncind în regula, cu contract legal, beneficiezi de multe lucruri ce în țara ta nu le ai. E de-ajuns sa mergi în pediatrie la Genova si apoi sa tragi o fuga in pediatria din Arad…sau spitalul județean.
Lucrând doar eu, am putut lua sub acoperire soția si copilul. Soția a fost tratată ca o ființa umană nobilă, când a suferit o intervenție chirurgicală la Alessandria! Nu același lucru il pot spune si despre felul cum au fost tratați in România multi din prietenii sau rudele mele!

Aceste condiții nu ne fac totuși să ne urâm tara, ci din contra, ne motivează mai mult! Ne dorim cu mai multă ardoare ca in țara noastră sa avem si noi condiții ca si aici…știind ca se poate! Dupa ani de zile de agonie si singurătate, românul s-a cam săturat de occident! Ar vrea in sinea lui sa găsească in țară ce găsește in occident, chiar daca salariul nu e chiar așa de mare…dar măcar un loc de munca bun si condiții de viață mai bune! Asta nutrește românul adevărat…

Or, când te uiți la știri, si vezi ca țărișoara ta devine tot mai mult un rai al infractorilor si penalilor, precum Dragnea, a inculților deveniți primi-miniștri, si a borfașilor ce conduc țara din umbră…românul din diaspora a realizat ca visul lui se năruie cu totul si ca in viitorul apropiat va trebuie sa mai stea printre străini!

Iată de ce românii s-au oprit de data aceasta la București!

De ce acum? Pentru că in cei 28 de ani de democrație nimeni nu a avut curajul sa atace atât de brutal justiția! Nici un guvern nu a protejat atât de mult corupția si injustiția ca si acesta de acum! 

Românii au realizat  ca in spatele puterii politice sta un individ ce-l pândește pușcăria si pentru a scapă de ea, trage o țară in jos! Ori asa ceva e imposibil, e inacceptabil!

Iata de ce acum, pentru ca acum s-a depășit orice limitată a bunului simț!

Chiar dacă mulți nu am putut merge, pentru ca aici în occident nu sunt câini cu colaci in coadă si deci prin concluzie, dacă nu avem concediu acum, nu putem pleca asa cum ne taie capul…dar chiar daca mulți nu am fost la proteste, vă garantez ca inima diasporei e in Piața Victoriei!
Avem un nod in stomac, ne este frica că si de data aceasta nu se va rezolva nimic si ca va trebui sa mai mergem înainte printre străini!

Comentarii

Postări populare