Porcilescu Eugen - Slujirea și căsătoria cu un partener credincios/ Male...



Am ales să sar peste primele 9 versete, și să începem cu versetul 10. Primele 9 versete le vom studia la sfârșitul lunii Octombrie, fiind aprope de împlinirea a 500 de ani în cap, de când iMartin Luther a publicat cele 95 de teze pe ușa catedralei din Wittenberg, astfel punând bazele reformei. Deaceea următorul studiu va fi din Maleahi 2:1-9 și vom vorbi despre integritatea în slujire și importanța reformei protestante! 

Amintesc numai în treacăt un aspect important din capitolul 2, și anume faptul că profetul critica lipsa de integritate în predicarea adevărului. Evreii se căsătoreau cu femei păgâne, comiteau adulter în căsnicie, divorțau pe capete iar preoții în loc să ia atitudine și să le predice adevărul, au devenit părtinitori, subiectivi. Oamenii, în absența adevărului, au început să-și modeleze propriile vieți și căsnicii după modelul păgân, lumesc. 

De la vs.10-12 profetul vorbește de prima problemă: căsătoria cu fiica unui Dumnezeu străin. De la vs.13-15 profetul vorbește de a doua problemă: infidelitatea în căsnicie. De la vs.16 si 17 profetul vorbește de a treia problemă: divorțul. 

Având în vedre că suntem la o seară de tineret, unde majoritatea dintre voi sunteți doar adolescenți, voi lua în discuție doar prima problemă, căsătoria cu fiica unui dumnezeu străin. La 13 anișori mă gândesc că dacă, ar fi să vă vorbesc despre infidelitate și divorț, nu cred ca ați înțelege gravitatea lucrului în sine…în schimb, cât  de important e pentru voi să vă gândiți pe viitor să vă alegeți un partener de viață credincios, este fundamental! 

Însă, înainte sa analizăm vs. 10,11 și 12 aș vrea sa abordăm o problemă cu care se confruntă tinerii penticostali. 

Acum doi ani, un mare pastor penticostal ( pentru care am un deosebit respect ) a făcut câteva afirmații grave, care puse în dreptarul Scripturii sunt greșite. Nu aș fi pus problema aceasta dacă nu aș fi fost abordat personal de mai multe persoane, cerându-mi informații legat de afirmațiile pastorul. 
Într-o predică intitulată „Cum să trăiești  cu un partener necredincios?” acest pastor a plecat de la ideea că 65% din tinerele neoprotestante ( penticostale, baptiste, creștine după Evanghelie ) rămân nemăritate. Având în vedere că noi, neoprotestanții, nu avem mănăstiri și nu încurajăm celibatul de la amvon, soarta acestor fete este aceea de-a se mărita cu tineri din lume…deci, după sistem, în următorii 10 ani multe fete vor fi date afară din biserică! 
Însă, pastorul lansează o întrebare retorică, legat de soluția la care s-ar fi gândit el, deși el nu spune concret că ar fi aceasta soluția găsită de el, doar lăsând să se înțeleagă. 
Întrebarea lui, era aceasta: ce-ar fi dacă un tânăr ortodox ar veni și ar promite comitetului, că va respecta credința ei, că o va duce el la biserică, va aduce copiii la binecuvântare…în puține cuvinte, va respecta religia ei, ce ar fi dacă o fată s-ar mărita cu el? Ar păcătui? Ar fi o problemă? 
Pastorul nu dă un răspuns categoric, și aceasta o respect, însă lasă de înțeles că soluția trebuie gândită, și chiar dacă ar trebui sa fie gândită pentru întreaga țară, o va face, pentru că ceilalți refuză sa gândească…însă, întrebarea lansată de el, lăsa de înțeles soluția! 

Această abordare, este pentru mine un moment de cotitură în istoria bisericii penticostale române. Un pastor să de-a dezlegare ca o tânăra penticostală să se căsătorească cu un tânăr ortodox, și să o spună franc de la amvon, e istoric! Însă e istoric, în sensul rău! 

Odată acceptată o astfel de idee, tânărul penticostal nu va mai pune accentul pe respectul ce-l acordă viitorul partener lui Dumnezeu ci pe respectul ce i se acordă lui. „Cât timp mă respectă pe mine, nu e nici o problemă dacă nu-l respectă pe Dumnezeu, mă pot căsători cu el sau ea.” 

Însă, ceea ce trebuie luat in calcul nu este dacă un penticostal se poate căsători cu o ortodoxă, sau o penticostală dacă se poate mărita cu unul ce nu are treabă cu biserica. 

Problema e una mult mai profundă! 

Oare se poate mărita o tânăra născută din nou cu un tânăr mort in păcat? Ar face voia lui Dumnezeu o tânără vie în Domnul dacă se mărita cu un tânăr mort în păcatele lui? 

Nu contează în primul rând dacă ar fi fericită, sau împlinită…o tânară născută din nou, vie în Hristos, care face din voia Domnului, scopul intrinsec al vieții ei, se gândoește în primul rând dacă căsătoria ei este „numai in Domnul” cum ne îndeamnă Pavel! 

Te gândești in primul rând dacă poți împreuna cu el, să-l slujești pe Hristos…dacă împreună sa, faceți ceea ce este mai important pentru voi, să-l slujiți pe Domnul, restul vă vor umple viața de satisfacție: intimitatea, banii, locul de muncă, copiii, concediul, mașina cumpărată, hainele adunate…toate vor fi parte din fericirea de-al avea pe Dumnezeu in viata voastra! 

Inainte de căsătorie tu ești deja mireasă! Mireasa lui Hristos. Deja ai declarat ca-l iubești pe El, si că mai mult decât oricine, vei asculta de El si îl vei iubi până la moarte! După căsătoria ta cu partenerul tau, acea iubire nu trebuie afectată ci întărită! Acum nu se mai roagă unul la culcare, ci doi. Nu mai postește unul, ci doi. Nu mai citește Biblia unul, ci doi! Devii mai puternic pe cale, pentru că sunteți doi! 

Mulți predicăm si spunem căsătoria să fie „in Domnul” însă apostolul zice sa fie „numai in Domnul” 1Cor.7:39 
„Numai” pentru mine înseamna „doar, atât, exclusiv, fără altă opțiune…in Domnul”. Stii ce înseamna in contextul întregului capitol din 1Cor.7 „in Domnul”? Adică să fie credincios!

Fără o viață de familie dedicată Domnului, tot ce ai crezut ca îți da fericirea, nu vor putea umple golul din inima familiei. 
Astfel, decât să sugerez unei tinere că poate să se căsătorească și dacă el nu este credincios, mai bine mi-ați tăia limba..la propriu! Decăt să te măriți, și să nu fie in Domnul, îți spun sincer, nu te mărita! 


Înainte să arunci o fată în brațele unui necredincios ar fi mai bine să îi spui ceea ce bunica soției îi spunea ei când era mică, să se roage Domnului sa fie binecuvântată cu un tânăr credincios, iar ea de mica s-a rugat pentru mine. Unul din motivele pentru care ea nu este căsătorită cu un tânăr necredincios au fost sfaturile bune date de mic copil, nu otrava aruncată de la amvon! 

Înainte sa arunci o tânara credincioasă în brațele unui necredincios predică-i din Geneza despre Dumnezeul lui Avraam, care până si un simplu ieșit la fântână, la o determinata oră, cu determinate cuvinte, sunt sub providența lui Dumnezeu. Iar la momentul oportun, dacă se va încrede in Domnul si își va dori ceea ce a Avraam a vrut de la fiul lui, sa nu fie o fată păgână, atunci Domnul va interveni in mod suveran si o va binecuvânta…exact ca pe Rebeca! 

Înainte de-a arunca o fată credincioasă în brațele unui necredincios, i-aș spune că Domnul nu raspunde doar la rugăciuni de vindecare și eliberare de demoni, ci si la rugaciunea făcută in taină pentru un viitor partener credincios! Dacă pentru ea ar fi o minune sa găsească un băiat, atunci Domnul este Domnul minunilor! 

Înainte de-a arunca o fata credincioasă in brațele unui necredincios, i-as spune sa vina cu noi la conferințe de tineret, in tabere ccreștine sa meargă în alte biserici când tinerii ies, să invităm tineri la biserică și să îi punem in împreuna ca astfel, sa creștem considerabil posibilitatea ca ele sa se mărite! Nu e o idee mai buna aceasta decat o mănăstire sau căsătorie cu un om din lume? 

Care este conexiunea dintre subiectul cap.1, Măreția lui Dumnezeu, si subiectul cap. 2, problemele preoților si a moralității poporului? Conexiunea este uluitoare! 

Pentru că preoții nu erau copleșiti de măreția lui Dumnezeu, slujirea lor era una defectă, superficială. Nu doar în ce privește sistemul sacramental, ci si predicarea Cuvântului lui Dumnezeu! Cum ar putea spune adevărul un preot a cărui inimă nu este inundată de dragostea măreției lui Dumnezeu? Astfel, tinerii necăsătoriți nu își alegeau partenerul de viață punând la temelia vieții lor si implicit a alegerilor lor, măreția lui Dumnezeu. Nefăcând acest pas pentru măreția lui Dumnezeu, era indiferent dacă soția era o păgână sau iudaica.
Superficialitate preoților, o slujire lipsită de slava lui Dumnezeu, are repercursiuni asupra generațiilor ce vin din spate…acolo unde, aleg superficial in cele mai delicate segmente ale vieții! Iată conexiunea dintre cele două capitole! Care este mesajul profetic legat de căsătoriile dintre o persoana credincioșia si una necredincioasa? 

1. Căsătoria dintre doi credincioși este strâns legată de religia iudaica, monoteistă! „N-avem toţi un singur Tată? Nu ne-a făcut un singur Dumnezeu? Pentru ce, dar, suntem aşa de necredincioşi unul faţă de altul, pângărind astfel legământul părinţilor noştri?”
De ce credeți ca repeta profetul, unicitatea lui Dumnezeu, accentuând religia lor monoteistă? Legământul despre care amintește profetul „pangarind astfel legământul…” face referire la prima din cele zece porunci si angajamentul poporului de-a sluji doar lui Yahwe. Prin căsătorie, cei doi devin una, iar daca unul se închina unui zeu păgân, in acea casa porunca de-a avea un singur Dumnezeu nu mai este împlinită! Iată sensul vs.10 
2. Căsătoria dintre doi credincioși este ceea ce iubește Domnul! „Iuda s-a arătat necredincios, şi în Iuda şi la Ierusalim s-a săvârşit o urâciune; fiindcă Iuda a spurcat ce este închinat Domnului, ce iubeşte Domnul, şi s-a unit cu fiica unui dumnezeu străin.” Vs.11
Dumnezeu este indignat de căsătoriile mixte, iudei si păgâni, si numește acest gest „urâciune” si un lucru ce in realitate trebuia închinat Domnului dar care a fost murdărit prin căsătorii mixte! 
Dumnezeu iubeste căsătoriile dintre doi credincioși! 
3. Căsătoria dintre doi tineri credincioși este ca o jertfa sau ca o zeciuiala, închinată Domnului! „Fiindcă Iuda a spurcat ce este închinat Domnului” vs.11 Căsătoria dintre doi credincioși, este comparată cu o jertfă, închinată Domnului, adică dăruită Lui. Te căsătorești ca prin tot ce faci sa te sacrifici pentru Domnul! Cum ai putea face acestea cu o femeie păgână? Era întrebarea indirecta a lui Maleahi! 
4. Căsătoria dintre doi tineri presupune si unirea credintei! „si sa unit cu fiica unui dumnezeu strain.” Vs.11 Nu cu fiica lui Ion, sau cu o italiană sau rusoaică…cu fiica care nu iubește pe Domnul dar te respecta pe tine! Ci fiica unui dumnezeu strain…orice ființă umană, care nu-l adoră pe Domnul si nu-L iubeste pe Domnul, este fiul sau fiica unui alt dumnezeu. Iar pentru Adevăratul Dumnezeu, e tot ce conteaza!
Un tânăr m-a sunat recent, si mi-a spus cu durere „am ajuns sa nu mai cred in Dumnezeu, ci credeam ca eu sunt dumnezeu peste viata mea, eu aleg, eu decid, eu sunt dumnezeu.” Orice tânăr sau tânara care nu este monoteist, adorandu-L pe Singurul Tata si Dumnezeu, este politeist, un păgân in suflet! 
5. Căsătoria presupune o slujire mai profundă, însă prin compromiterea ei, credincios cu necredincios, face ca slujirea sa fie neacceptată de Domnul! „Domnul va nimici pe omul care a făcut lucrul acesta, pe cel ce veghează şi răspunde, îl va nimici din corturile lui Iacov şi va nimici pe cel ce aduce un dar de mâncare Domnului oştirilor.
Astfel, mesajul biblic pentru tinerii credincioși, este acesta: daca vreți ca viata voastră sa fie închinată Domnului ca o jertfă, daca vreți ca viata voastră sa fie in iubirea Lui, curată, frumoasă ( opusul la tot ce a criticat Maleahi la tinerii din vremea lui ) atunci nu fa niciodata greșeala sa te căsătorești cu fiica/fiul unui dumnezeu strain! 

Daca ești in cele 65% din fetele nemăritate, Domnul te poate binecuvânta! Fă acest pas numai in Domnul, orice altceva nu este in El…

Comentarii

Postări populare